سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام دکتری بدون کنکور

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه های آزاد 1403

برای ثبت نام دکترای استعداد درخشان دانشگاه آزاد بایستی دارای شرایطی که در ادامه می آید، باشید. در صورت نداشتن شرایط لازم، ثبت نام شما باطل خواهد شد.

  1. داشتن معدل 17/50 برای تمام رشته ها
  2. داشتن حداقل نمره پایان نامه 17/00 برای تمام رشته ها (داوطلبانی که پایان نامه آن ها به صورت توصیفی بوده است، با درجه (خوب به بالا)، امکان شرکت کردن خواهند داشت).
  3. تجانس و همنامی رشته کارشناس ارشد با رشته انتخابی دکتری
  4. فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در زمان ثبت نام استعداد درخشان دکتری
  5. دارا بودن مدرک یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید و شورای گسترش وزارتین

 

 

منبع: ثبت نام استعداد درخشان کنکور دکتری


ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد 1403

داوطلبانی که کد دسترسی را در دسترس ندارند با مراجعه به کارنامه اولیه می توانند این کد را از انتهای کارنامه خود دریافت نمایند. متقاضیان می توانند تمام فرآیند انتخاب رشته یا ویرایش انتخاب رشته آزمون دکترا را به مشاوران برتر بسپارند برای این منظور کافی است بر روی لینک مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده کلیک نمایید. ضمنا با ارتباط تلفنی با کارشناسان مشاوران برتر می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

 

منبع: ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد


مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری

اصول صحیح انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

داوطلبانی می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری را انجام دهند که در زمان اعلام نتایج آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته شده باشند. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته پس از مشاهده نتیجه آزمون دکتری بایستی دفترچه انتخاب رشته سراسری و آزاد را دانلود نمایند و به مطالعه دفترچه های مربوطه بپردازند.

سپس با آگاهی از (کد رشته محل ها، ظرفیت های ارائه شده، سهمیه، ارائه خوابگاه، جنسیت پذیرش، شهریه پرداز بودن دانشگاه، ترازبندی و رتبه دانشگاه، مسیر دانشگاه و امکان رفت و آمد، کارنامه های قبولی سال های قبل هر دانشگاه، روند مصاحبه دکتری و...) شروع به چیدمان انتخاب رشته نمایید.

چنانچه تا کنون فرآیند انتخاب رشته مقطع دکتری را انجام نداده اید، توصیه می کنیم به هیچ وجه شروع به انتخاب رشته "خودسرانه" نکنید، زیرا با این کار احتمال قبولی شما ضعیف خواهد شد. پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، مقاله "راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری" را مطالعه نمایید تا از نحوه اولویت بندی کد رشته محل ها اطلاع یابید و سپس دست به چیدمان انتخاب رشته بزنید.

 

 

منبع: مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری


راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و انتشار کارنامه اولیه، افرادی که مطابق با کارنامه مجاز به انتخاب رشته می باشند، بایستی ضمن مراجعه به سامانه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، نسبت به دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان و در قالب یک آزمون واحد صورت می گیرد. با این وجود دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه ها به صورت مجزا از یکدیگر منتشر می شود. به عبارتی دیگر، داوطلبان طی مدت کوتاهی بعد از اعلام نتایج، می توانند دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری را از سامانه sanjesh.org و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد از سایت دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نمایند.

لیست کد رشته محل ها، شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، سهمیه ها، اطلاعاتی درمورد دوره های مختلف آموزشی و... در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ذکر شده اند. بنابراین افراد با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد، تا حد زیادی ابهامات خود را در این رابطه رفع خواهند کرد.

افراد در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می بایست کد رشته محل ها را باتوجه به دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و متناسب با ترتیب علاقمندی و در نظرگیری شرایط مختلف وارد نمایند. برای جلوگیری از بروز اشتباه در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، لازم است که افراد پس از خواندن دفترچه انتخاب رشته، از کارشناسان خبره جهت چیدمان و ثبت نهایی انتخاب رشته خود کمک بگیرند.

 

 

منبع: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد


مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

اصول صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد چیست؟ چگونه می توانیم بهترین چیدمان انتخاب رشته را انجام دهیم؟ در ابتدای راه بایستی به دانلود دفترچه انتخاب رشته ازمون ارشد بپردازید و پس از مطالعه کامل دفترچه فوق و آگاهی از لیست رشته محل های ارائه شده، شرایط و قوانین انتخاب رشته به سراغ مراحل بعد بروید.

در مهلت انتخاب رشته کنکور مقطع کارشناسی ارشد لازم است به مواردی همچون (کد رشته محل ها، ظرفیت های ارائه شده، سهمیه، ارائه خوابگاه، جنسیت پذیرش، شهریه پرداز بودن دانشگاه، ترازبندی و رتبه دانشگاه، کارنامه های قبولی سال های قبل هر دانشگاه و...) توجه نمایید.

چنانچه تاکنون انتخاب رشته انجام نداده اید و یا از نحوه چیدمان تضمینی انتخاب رشته ارشد اطلاع ندارید، توصیه می کنیم خودسرانه شروع به چیدمان انتخاب رشته نکنید و حتما به مطالعه مقاله "کامل ترین راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد" بپردازید.

 

 

 

منبع: کارشناس انتخاب رشته کارشناسی ارشد